۶ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۴۲

رحمانی خبر داد:

۲۶ گروه در جشنواره تئاتر معلولین منطقه کاسپین حضور دارند

۲۶ گروه در جشنواره تئاتر معلولین منطقه کاسپین حضور دارند

گرگان- مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان افتتاح سومین جشنواره تئاتر معلولین درمنطقه کاسپین گفت: ۲۶ گروه نمایشی معلولین در جشنواره تئاتر معلولین منطقه کاسپین حضور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه رحمانی، عصر شنبه در حاشیه افتتاحیه سومین جشنواره تئاتر معلولین درمنطقه کاسپین افزود: این گروه های نمایشی از استان های گلستان، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و سمنان در این جشنواره حضور دارند.

وی در خصوص بخش های این جششنواره توضیح داد: این جشنواره در دو بخش صحنه ای و خیابانی به مدت شش روز در تالار فخرالدین اسعدگرگانی شهرستان گرگان شروع به کار کرده است.

رحمانی با تاکید بر کارها و فعالیت های هنری در بین معلولین خاطر نشان کرد: این کارها با هدف افزایش سطح کارکرد جسمی، حرکتی، عاطفی و اجتماعی معلولین درسطح استان گلستان انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان افزود: برای افزایش تاثیر این جشنواره بعد از اجرای آخر در هر روز کارگاه آموزشی نیز برگزار می شود.

رحمانی هدف کلی سازمان بهزیستی را دراین جشنواره ایجاد فرصت های مناسب جهت ارائه توانایی های معلولین نام برد و ادامه داد: گسترش آموزش تئاتر به معلولین، ایجاد حس رقابت سالم بین گروه های نمایشی و ارتقاء دانش هنری وحس همکاری اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با برگزاری چنین جشنواره هایی نگرش جامعه نسبت به افراد معلول را تغییر دهیم و نشان دهیم که معلولین هم می توانند به یک فرد سازنده وخلاق تبدیل شوند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: در پایان این جشنواره از گروه های برتر نمایشی تجلیل می شود و سه تا پنج گروه به جشنواره کشوری معلولین راه پیدا می کنند.

گفتنی است، در نخستین روز این جشنواره، در سالن نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان نمایش «ملی» به نویسندگی هنگامه مفید و کارگردانی مهدی صیادی از استان گلستان به صحنه رفت.

در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی نیز نمایش «مترسک» از استان مازندران به نویسندگی محمدعلی هاشم و کارگردانی مرتضی درزی پور، نمایش «عشق آنلاین» به نویسندگی محسن مشایخی فرد و کارگردانی علی ساعتی از استان خراسان شمالی و سپس نمایش «در انتظار گودو» نوشته ساموئل بکت و کارگردانی حسین رحیمی از استان گلستان در سالن اصلی محل برگزاری جشنواره به صحنه رفت.

در بخش خیابانی این جشنواره نیز امروز نمایش «عروسی هاجر» به نویسندگی حمیده حلاجیان و کارگردانی فرشته مسعودیان از استان سمنان در محوطه تئاتر شهر اجرا شد.

در کنار اجراهای روز نخست، نمایش های یک قلوپ رنگ سیاه، ترنج، دست های پنهان، خانه ام ابریست، مراد و لوبیای سحرآمیز، هیلن گیسی، مهرنامه رستم و سهراب، سایه، نیاز، گاهی به من نگاهی، اوسنه گمشده، شب، کوچ ققنوس، هفت سنگ، کسی برایم زنگ نمی زند، بعضی روزها می شود خندید، آرش، کاشکی، رزهای آبی، صیاد در دام، خیابان ۱۱۸ نیز در روزهای آینده جشنواره به صحنه می روند.

آیین اختتامیه جشنواره تئاتر معلولین در منطقه کاسپین نیز پنج شنبه ۱۱دیماه در محل تالار فخرالدین اسعد گرگان برگزار خواهد شد.

کد خبر 2450281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha